pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Elastyczność w biznesie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 218 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380303430
Data: 2025-02-04
37.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych. Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach. Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli. Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? Na te pytania autorzy starają sie odpowiedzieć w niniejszej publikacji.

E-book „Elastyczność w biznesie” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 37.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Spis treści



Teresa Pakulska

Wprowadzenie



CZĘŚĆ I

ELASTYCZNOŚĆ W RELACJACH Z OTOCZENIEM

Marta Kijuk

1.Oferta cenowa bankowości transakcyjnej: asymetria informacji a elastyczność

Wstęp

1.1. Asymetria informacji w bankowości transakcyjnej

1.2. Modele tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny a sektor publiczny

1.2.1. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny

1.2.2. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor publiczny

1.2.3. Konkluzja

1.3. Studium empiryczne: analiza przykładowego ogłoszenia przetargowego klienta publicznego - miasto Łódź

Podsumowanie

Bibliografia



Jakub Warnieło

2. Wpływ otoczenia prawnopodatkowego na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw gospodarki cyfrowej

Wstęp

2.1. Definicja gospodarki cyfrowej

2.2. Gospodarka cyfrowa a międzynarodowe prawo podatkowe

2.3. Środki prawne mające na celu sprawiedliwe opodatkowanie gospodarki cyfrowej, stosowane w poszczególnych państwach

2.4. Zmiany dotyczące definicji stałego zakładu

2.4.1. Indie

2.4.2. Izrael

2.4.3. Słowacja

2.5. Wprowadzenie podatków obrotowych od przychodów osiąganych z wykorzystaniem technologii cyfrowych

2.5.1. Indie - podatek wyrównawczy

2.5.2. Włochy - podatek od transakcji cyfrowych

2.5.3. Węgry - podatek reklamowy

2.5.4. Francja - podatek od rozpowszechniania treści audiowizualnych

Podsumowanie

Bibliografia



Luiza Nowacka

3. Elastyczność w negocjacjach jako podstawa porozumienia w biznesie

Wstęp

3.1. Czynniki wpływające na efektywność negocjacji

3.2. Tło historyczne a teoria negocjacji

3.3. Elastyczność w negocjacjach a skuteczność w osiąganiu celów w ujęciu teoretycznym

3.4. Elastyczność w negocjacjach w ujęciu praktycznym

Podsumowanie

Bibliografia



Katarzyna Plewka

4. Architektura sieci oddziałów bankowych w Polsce w świetle zmieniających się trendów wykorzystania bankowych kanałów dystrybucji

Wstęp

4.1. Oddziały bankowe jako główny kanał dystrybucji usług bankowych

4.2. Metodyka i próba badawcza

4.3. Wyniki badania

4.4. Wyzwania związane z optymalizacją sieci oddziałów bankowych

Podsumowanie

Bibliografia



Maciej Mróz

5. Strategie funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw z branży naftowej w świetle zmiennych cen ropy naftowej

Wstęp

5.1. Zmienność cen ropy naftowej

5.2. Charakterystyka sektora naftowego w Polsce

5.2.1. Upstream

5.2.2. Downstream

5.3. Strategie spółek

Podsumowanie

Bibliografia



CZĘŚĆ II

ELASTYCZNOŚĆ W STRUKTURACH I PROCESACH BIZNESOWYCH

Marcin Witkowski

6. Doskonalenie systemu wynagradzania w realizacji celów przedsiębiorstw w zmiennych warunkach gospodarczych

Wstęp

6.1. Strategiczna rola ZKL w przedsiębiorstwie

6.2. System wynagradzania jako narzędzie realizacji polityki ZKL

6.3. Skuteczność organizacji jako kontekst i pożądany efekt wprowadzania zmian w systemach zarządzania, w tym systemach ZKL

6.4. Doskonalenie systemu wynagradzania w zmiennym otoczeniu gospodarczym

Podsumowanie

Bibliografia



Mirosław Jurdeczka

7. Inteligentne miasta: znaczenie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju miast

Wstęp

7.1. Inteligentne miasto - przegląd definicji

7.2. Duże zbiory danych, otwarte dane i otwarty rząd jako technologiczne fundamenty inteligentnego miasta

7.2.1. Duże zbiory danych (big data)

7.2.2. Otwarte dane (open data)

7.2.3. Otwarty rząd (open government)

7.3. Inteligentne miasto a zrównoważony rozwój

7.4. Inteligentne miasto - płaszczyzny interakcji i rola otwartych danych

Podsumowanie

Bibliografia



CZĘŚĆ III

ELASTYCZNOŚĆ W KONTEKŚCIE KULTURY RYZYKA

Marcin Grzelak, Mirosław Jurdeczka, Marta Kijuk, Maciej Mróz, Katarzyna Plewka,

Jakub Warnieło, Sebastian Wieczorek, Marcin Witkowski

8. Znaczenie kultury ryzyka dla funkcjonowania organizacji - studia przypadku

Wstęp

8.1. Metody pomiaru i oceny kultury ryzyka

8.2. Podejście typu GRC jako system zarządzania stymulujący kulturę ryzyka

8.2.1. Źródła i następstwa kultury ryzyka

8.2.2. Założenia podejścia Governance, Risk Management and Compliance

8.2.3. Wdrożenie zmiany w organizacji jako warunek skuteczności podejścia GRC w stymulowaniu kultury ryzyka

8.3. Kultura ryzyka a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw branży naftowej

8.3.1. Reputacja przedsiębiorstwa a kultura ryzyka

8.3.2. Systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach naftowych

8.4. Ryzykowna gra kulturą ryzyka na przykładzie przedsiębiorstw z branży windykacyjnej

8.4.1. Specyfika przedsiębiorstw z branży windykacyjnej

8.4.2. Wyzwania pomiaru i analizy kultury ryzyka

8.4.3. Ryzykowna gra kulturą ryzyka podmiotów z branży windykacyjnej

8.5. Efekty zarządzania kulturą ryzyka na przykładzie działań związanych z uniknięciem nieświadomego udziału w przestępstwach karuzelowych

8.5.1. Ryzyka związane z uczestnictwem w przestępstwach karuzelowych

8.5.2. Istota przestępstw karuzelowych

8.5.3. Efekty zarządzania kulturą ryzyka w związku z przestępstwami karuzelowymi

8.6. Kultura ryzyka w świetle zmieniających się trendów wykorzystania kanałów dystrybucji usług bankowych

8.6.1. Czynniki egzogeniczne kultury ryzyka jako fundament decyzji biznesowych

8.6.2. Innowacyjne usługi bankowe a wyzwania dla sektora bankowego w kontekście ryzyka decyzji biznesowych

8.7. Kultura ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Podsumowanie

Bibliografia

Zakończenie - rekomendacje dla praktyki