Elastyczność w biznesie
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 218 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380303430 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych. Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach. Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli. Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? Na te pytania autorzy starają sie odpowiedzieć w niniejszej publikacji.
E-book „Elastyczność w biznesie” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 37.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Teresa Pakulska
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
ELASTYCZNOŚĆ W RELACJACH Z OTOCZENIEM
Marta Kijuk
1.Oferta cenowa bankowości transakcyjnej: asymetria informacji a elastyczność
Wstęp
1.1. Asymetria informacji w bankowości transakcyjnej
1.2. Modele tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny a sektor publiczny
1.2.1. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny
1.2.2. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor publiczny
1.2.3. Konkluzja
1.3. Studium empiryczne: analiza przykładowego ogłoszenia przetargowego klienta publicznego - miasto Łódź
Podsumowanie
Bibliografia
Jakub Warnieło
2. Wpływ otoczenia prawnopodatkowego na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw gospodarki cyfrowej
Wstęp
2.1. Definicja gospodarki cyfrowej
2.2. Gospodarka cyfrowa a międzynarodowe prawo podatkowe
2.3. Środki prawne mające na celu sprawiedliwe opodatkowanie gospodarki cyfrowej, stosowane w poszczególnych państwach
2.4. Zmiany dotyczące definicji stałego zakładu
2.4.1. Indie
2.4.2. Izrael
2.4.3. Słowacja
2.5. Wprowadzenie podatków obrotowych od przychodów osiąganych z wykorzystaniem technologii cyfrowych
2.5.1. Indie - podatek wyrównawczy
2.5.2. Włochy - podatek od transakcji cyfrowych
2.5.3. Węgry - podatek reklamowy
2.5.4. Francja - podatek od rozpowszechniania treści audiowizualnych
Podsumowanie
Bibliografia
Luiza Nowacka
3. Elastyczność w negocjacjach jako podstawa porozumienia w biznesie
Wstęp
3.1. Czynniki wpływające na efektywność negocjacji
3.2. Tło historyczne a teoria negocjacji
3.3. Elastyczność w negocjacjach a skuteczność w osiąganiu celów w ujęciu teoretycznym
3.4. Elastyczność w negocjacjach w ujęciu praktycznym
Podsumowanie
Bibliografia
Katarzyna Plewka
4. Architektura sieci oddziałów bankowych w Polsce w świetle zmieniających się trendów wykorzystania bankowych kanałów dystrybucji
Wstęp
4.1. Oddziały bankowe jako główny kanał dystrybucji usług bankowych
4.2. Metodyka i próba badawcza
4.3. Wyniki badania
4.4. Wyzwania związane z optymalizacją sieci oddziałów bankowych
Podsumowanie
Bibliografia
Maciej Mróz
5. Strategie funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw z branży naftowej w świetle zmiennych cen ropy naftowej
Wstęp
5.1. Zmienność cen ropy naftowej
5.2. Charakterystyka sektora naftowego w Polsce
5.2.1. Upstream
5.2.2. Downstream
5.3. Strategie spółek
Podsumowanie
Bibliografia
CZĘŚĆ II
ELASTYCZNOŚĆ W STRUKTURACH I PROCESACH BIZNESOWYCH
Marcin Witkowski
6. Doskonalenie systemu wynagradzania w realizacji celów przedsiębiorstw w zmiennych warunkach gospodarczych
Wstęp
6.1. Strategiczna rola ZKL w przedsiębiorstwie
6.2. System wynagradzania jako narzędzie realizacji polityki ZKL
6.3. Skuteczność organizacji jako kontekst i pożądany efekt wprowadzania zmian w systemach zarządzania, w tym systemach ZKL
6.4. Doskonalenie systemu wynagradzania w zmiennym otoczeniu gospodarczym
Podsumowanie
Bibliografia
Mirosław Jurdeczka
7. Inteligentne miasta: znaczenie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju miast
Wstęp
7.1. Inteligentne miasto - przegląd definicji
7.2. Duże zbiory danych, otwarte dane i otwarty rząd jako technologiczne fundamenty inteligentnego miasta
7.2.1. Duże zbiory danych (big data)
7.2.2. Otwarte dane (open data)
7.2.3. Otwarty rząd (open government)
7.3. Inteligentne miasto a zrównoważony rozwój
7.4. Inteligentne miasto - płaszczyzny interakcji i rola otwartych danych
Podsumowanie
Bibliografia
CZĘŚĆ III
ELASTYCZNOŚĆ W KONTEKŚCIE KULTURY RYZYKA
Marcin Grzelak, Mirosław Jurdeczka, Marta Kijuk, Maciej Mróz, Katarzyna Plewka,
Jakub Warnieło, Sebastian Wieczorek, Marcin Witkowski
8. Znaczenie kultury ryzyka dla funkcjonowania organizacji - studia przypadku
Wstęp
8.1. Metody pomiaru i oceny kultury ryzyka
8.2. Podejście typu GRC jako system zarządzania stymulujący kulturę ryzyka
8.2.1. Źródła i następstwa kultury ryzyka
8.2.2. Założenia podejścia Governance, Risk Management and Compliance
8.2.3. Wdrożenie zmiany w organizacji jako warunek skuteczności podejścia GRC w stymulowaniu kultury ryzyka
8.3. Kultura ryzyka a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw branży naftowej
8.3.1. Reputacja przedsiębiorstwa a kultura ryzyka
8.3.2. Systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach naftowych
8.4. Ryzykowna gra kulturą ryzyka na przykładzie przedsiębiorstw z branży windykacyjnej
8.4.1. Specyfika przedsiębiorstw z branży windykacyjnej
8.4.2. Wyzwania pomiaru i analizy kultury ryzyka
8.4.3. Ryzykowna gra kulturą ryzyka podmiotów z branży windykacyjnej
8.5. Efekty zarządzania kulturą ryzyka na przykładzie działań związanych z uniknięciem nieświadomego udziału w przestępstwach karuzelowych
8.5.1. Ryzyka związane z uczestnictwem w przestępstwach karuzelowych
8.5.2. Istota przestępstw karuzelowych
8.5.3. Efekty zarządzania kulturą ryzyka w związku z przestępstwami karuzelowymi
8.6. Kultura ryzyka w świetle zmieniających się trendów wykorzystania kanałów dystrybucji usług bankowych
8.6.1. Czynniki egzogeniczne kultury ryzyka jako fundament decyzji biznesowych
8.6.2. Innowacyjne usługi bankowe a wyzwania dla sektora bankowego w kontekście ryzyka decyzji biznesowych
8.7. Kultura ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Podsumowanie
Bibliografia
Zakończenie - rekomendacje dla praktyki