pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania. Przewodnik dydaktyczny

Dane szczegółowe:
Wydawca: PZWL
Format: epub, mobi
Ilość stron: 174 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788320056334
Data: 2025-03-26
84.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia.

Niebywałą zaletą proponowanej pozycji jest połączenie zagadnień edukacji zdrowotnej z teorią wychowania. Tematy opracowano w sposób skondensowany i schematyczny, przy zachowaniu zasady przejrzystości, co umożliwi studentom systematyczne przygotowywanie się do zajęć. Dodatkową zaletą niniejszego opracowania jest możliwość wykorzystania zawartych w nim treści w sposób aktywizujący wychowanków i edukowanych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania sprawdzające zakres opanowania przez czytelnika prezentowanych treści.

Publikacja adresowana do studentów kierunków medycznych, nauk społecznych, a także osób zajmujących się zawodowo edukacją zdrowotną.

E-book „Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania. Przewodnik dydaktyczny” - Wydawca: PZWL. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP VII
I. EDUKACJA ZDROWOTNA 1
1. Podstawowe pojęcia 3
2. Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej 8
3. Funkcje i kompetencje edukatora zdrowia 20
4. Konstruowanie programu edukacji zdrowotnej 24
5. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej 30
6. Edukacja zdrowotna w kontekście procesu kształcenia 34
7. Miejsce diagnozy w edukacji zdrowotnej 43
8. Adresaci edukacji zdrowotnej 49
9. Otoczenie i zasoby w edukacji zdrowotnej 54
10. Cele kształcenia a cele edukacji zdrowotnej 58
11. Metody i techniki edukacji zdrowotnej 67
12. Formy kształcenia i formy pracy 78
13. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej 88
14. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej 91
15. Samokształcenie 96
II. TEORIA WYCHOWANIA 99
16. Pedagogika jako dyscyplina praktyczna 101
17. Psychologiczne i pedagogiczne teorie wychowania 104
18. Ontogenetyczny rozwój człowieka 108
19. Struktura procesu wychowania 115
20. Cele i wartości w wychowaniu 121
21. Środowisko wychowawcze 125
22. Podmiotowość w relacjach wychowawczych 131
23. Metody i techniki pracy wychowawczej 138
24. Trudności wychowawcze 142
25. Wychowanie seksualne 145
26. Kontrola i ocenianie w procesie wychowawczym 150
27. Samowychowanie 157
PIŚMIENNICTWO 160
SKOROWIDZ 169