pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 218 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380302198
Data: 2025-02-06
18.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Monografia jest pionierskim w Polsce opracowaniem, dotyczącym funkcjonowania dziekanatów, na podstawie przeprowadzonych badań w kilkunastu uczelniach. (...) Ze względu na swoje walory poznawcze i aplikacyjne publikacja powinna być lekturą obowiązkową władz dziekańskich odpowiedzialnych za sprawy studenckie, a także kierowników dziekanatów, na których spoczywają ważne obowiązki organizacji obsługi administracyjnej studentów.

E-book „Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 18.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Spis treści


Wprowadzenie


Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak

Rozdział 1. Jak badać dziekanaty?

Po co badać dziekanaty?

Uwagi metodologiczne

Struktura książki

Dziekanat w dyskursie publicznym - krótki przegląd

Dziekanat ?negatywny - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty?



Jakub Brdulak

Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami

Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami

Dziekanat jako podmiot zarządzania

Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą



Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz

Rozdział 3. Efektywność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych

Efektywność w kontekście obsługi studenta

Czy student jest klientem?

Jak badać jakość kształcenia?

Jak badać jakość obsługi procesu kształcenia?



Katarzyna Górak-Sosnowska

Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach

Sposoby badania pracy dziekanatu

Badanie ankietowe wśród studentów

Dziekanat jako przedmiot badania

Elementy składowe efektywnego funkcjonowania dziekanatów

Co wynika z wyników?

Jak ulepszyć pracę dziekanatu?

Na marginesie: o metodologii



Michał Matusewicz

Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni

Dziekanat w strukturze szkoły wyższej

Model wydziałowy

Model dziekanatowy

Model mieszany

Wady i zalety poszczególnych modeli



Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator

Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów

Dane liczbowe

Przegląd procesów

Organizacja pracy

Godziny pracy

Przyjmowanie i rozpatrywanie podań

Harmonogram sesji

Skreślenia

Organizacja obron prac dyplomowych



Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator

Rozdział 7. Sposoby zwiększania efektywności pracy w dziekanatach

Co pochłania najwięcej czasu?

Kumulacja zadań

Jak zwiększyć efektywność pracy?



Katarzyna Górak-Sosnowska

Rozdział 8. Po co (warto) pracować?

Relacje z innymi jednostkami uczelni

Aura wokół dziekanatu

A co na to kierownik?

Jak motywować?

Możliwości rozwoju

Ocena dziekanatu

A studenci?



Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator

Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych

Uczestnicy Forum

Sekcje tematyczne

Ewaluacja Forum Dziekanatów



Katarzyna Górak-Sosnowska

Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy

Plusy pracy w dziekanacie

Minusy pracy w dziekanacie

Plusy a minusy



Zamiast zakończenia



Bibliografia

Autorzy

Załączniki

Spis rysunków

Spis tabel

Spis wykresów

Spis załączników