E-book:
Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki
Autor:
Irena Senator

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 218 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380302198 |
Data: | 2025-02-06 |
18.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Monografia jest pionierskim w Polsce opracowaniem, dotyczącym funkcjonowania dziekanatów, na podstawie przeprowadzonych badań w kilkunastu uczelniach. (...) Ze względu na swoje walory poznawcze i aplikacyjne publikacja powinna być lekturą obowiązkową władz dziekańskich odpowiedzialnych za sprawy studenckie, a także kierowników dziekanatów, na których spoczywają ważne obowiązki organizacji obsługi administracyjnej studentów.
E-book „Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 18.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wprowadzenie
Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak
Rozdział 1. Jak badać dziekanaty?
Po co badać dziekanaty?
Uwagi metodologiczne
Struktura książki
Dziekanat w dyskursie publicznym - krótki przegląd
Dziekanat ?negatywny - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty?
Jakub Brdulak
Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami
Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami
Dziekanat jako podmiot zarządzania
Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą
Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz
Rozdział 3. Efektywność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych
Efektywność w kontekście obsługi studenta
Czy student jest klientem?
Jak badać jakość kształcenia?
Jak badać jakość obsługi procesu kształcenia?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach
Sposoby badania pracy dziekanatu
Badanie ankietowe wśród studentów
Dziekanat jako przedmiot badania
Elementy składowe efektywnego funkcjonowania dziekanatów
Co wynika z wyników?
Jak ulepszyć pracę dziekanatu?
Na marginesie: o metodologii
Michał Matusewicz
Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni
Dziekanat w strukturze szkoły wyższej
Model wydziałowy
Model dziekanatowy
Model mieszany
Wady i zalety poszczególnych modeli
Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator
Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów
Dane liczbowe
Przegląd procesów
Organizacja pracy
Godziny pracy
Przyjmowanie i rozpatrywanie podań
Harmonogram sesji
Skreślenia
Organizacja obron prac dyplomowych
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 7. Sposoby zwiększania efektywności pracy w dziekanatach
Co pochłania najwięcej czasu?
Kumulacja zadań
Jak zwiększyć efektywność pracy?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 8. Po co (warto) pracować?
Relacje z innymi jednostkami uczelni
Aura wokół dziekanatu
A co na to kierownik?
Jak motywować?
Możliwości rozwoju
Ocena dziekanatu
A studenci?
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych
Uczestnicy Forum
Sekcje tematyczne
Ewaluacja Forum Dziekanatów
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy
Plusy pracy w dziekanacie
Minusy pracy w dziekanacie
Plusy a minusy
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Autorzy
Załączniki
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników
Wprowadzenie
Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak
Rozdział 1. Jak badać dziekanaty?
Po co badać dziekanaty?
Uwagi metodologiczne
Struktura książki
Dziekanat w dyskursie publicznym - krótki przegląd
Dziekanat ?negatywny - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty?
Jakub Brdulak
Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami
Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami
Dziekanat jako podmiot zarządzania
Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą
Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz
Rozdział 3. Efektywność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych
Efektywność w kontekście obsługi studenta
Czy student jest klientem?
Jak badać jakość kształcenia?
Jak badać jakość obsługi procesu kształcenia?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach
Sposoby badania pracy dziekanatu
Badanie ankietowe wśród studentów
Dziekanat jako przedmiot badania
Elementy składowe efektywnego funkcjonowania dziekanatów
Co wynika z wyników?
Jak ulepszyć pracę dziekanatu?
Na marginesie: o metodologii
Michał Matusewicz
Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni
Dziekanat w strukturze szkoły wyższej
Model wydziałowy
Model dziekanatowy
Model mieszany
Wady i zalety poszczególnych modeli
Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator
Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów
Dane liczbowe
Przegląd procesów
Organizacja pracy
Godziny pracy
Przyjmowanie i rozpatrywanie podań
Harmonogram sesji
Skreślenia
Organizacja obron prac dyplomowych
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 7. Sposoby zwiększania efektywności pracy w dziekanatach
Co pochłania najwięcej czasu?
Kumulacja zadań
Jak zwiększyć efektywność pracy?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 8. Po co (warto) pracować?
Relacje z innymi jednostkami uczelni
Aura wokół dziekanatu
A co na to kierownik?
Jak motywować?
Możliwości rozwoju
Ocena dziekanatu
A studenci?
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych
Uczestnicy Forum
Sekcje tematyczne
Ewaluacja Forum Dziekanatów
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy
Plusy pracy w dziekanacie
Minusy pracy w dziekanacie
Plusy a minusy
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Autorzy
Załączniki
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników