pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym

Dane szczegółowe:
Wydawca: PZWL
Format: epub, mobi
Ilość stron: 196 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788320052398
Data: 2025-03-19
Cena wydawcy: 94.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Niezbędny przewodnik dla nauczycieli akademickich, edukatorów oraz innych osób, które zawodowo zajmują się dydaktyką medyczną.

Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem od dawna, czy też dopiero zaczynasz pracę w edukacji, na pewno masz już własny pogląd na temat procesu kształcenia, poparty zapewne własnymi doświadczeniami edukacyjnymi. Niejednokrotnie przecież byłaś/byłeś uczestnikiem zajęć dydaktycznych i wiesz, że niektóre były doskonale przeprowadzone, a niektóre na nieco gorszym poziomie.

Niniejsza książka stanowi podstawę do autorefleksji nad tym, jakim ja jestem nauczycielem. Jak mogę uczyć najefektywniej i najskuteczniej.

E-book „Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym” - Wydawca: PZWL.

Spis treści:

1. Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej o profilu medycznym Katarzyna Herda-Płonka 1

2. Nauczyciel 9
Wybrane aspekty etyczne w pracy nauczyciela akademickiego – Bogusław Zapart 9
Psychologiczne aspekty uczenia się. Zakres kompetencji psychologicznych nauczyciela – Katarzyna Sitnik-Warchulska 17
Nauczyciel i student w procesie kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka 29
Kompetencje medialne nauczyciela akademickiego – Katarzyna Herda-Płonka 35

3. Wybrane elementy procesu kształcenia 41
Klasyfikacja celów kształcenia. Koncepcje taksonomiczne celów kształcenia – Grażyna Krzemień 41
Autorski program nauczania a dobór treści kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 51
Metody nauczania w dydaktyce szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 56
Inne elementy składowe procesu nauczania. Formy nauczania – środki dydaktyczne – zasady nauczania – plakat konferencyjny – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 78
Kontrola i ocena procesu dydaktycznego – Katarzyna Herda-Płonka 84

4. Przykładowe scenariusze zajęć opracowane przez słuchaczy studiów doktoranckich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach 93
Scenariusz I. Stwardnienie rozsiane jako przykład schorzenia demielinizacyjnego – Natalia Niedziela 94
Scenariusz II. Mszaki – treści uzupełniające dla przedmiotu botanika farmaceutyczna – Dorota Smolińska 103
Scenariusz III. Stosowanie substytutów cukru w produkcji żywności niskoenergetycznej – Justyna Nowak 109
Scenariusz IV. Niedomykalność zastawki mitralnej – Anna Leopold-Jadczyk 117
Scenariusz V. Tłuszcze w żywieniu człowieka – Aneta Koszowska 124
Scenariusz VI. Diagnostyka gruźlicy – Dagmara Jaworska 129
Scenariusz VII. Metody antykoncepcyjne – regulacja narodzin – Aleksandra Ruci 135
Scenariusz VIII. Interakcje leków z żywnością i suplementami diety jako problem społeczny – Magdalena Stafińska 138
Scenariusz IX. Wiem, co jem. Skład chemiczny żywności – Karina Wengel-Woźny 145
Scenariusz X. Postępowanie lekarskie w migotaniu przedsionków (AF) – Beata Białkowska 149
Scenariusz XI. Metody łagodzenia bólu porodowego – Agnieszka Bąk 164
Scenariusz XII. Zapalenie naczyń – diagnostyka różnicowa i leczenie – Anna Krajewska-Wojtyś 168

Piśmiennictwo 171
Aneks – przykładowe arkusze ewaluacji 179
Skorowidz 185