pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Dydaktyka matematyki cz. 3. Szkoła ponadpodstawowa

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: mobi, epub
Ilość stron: 214 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301232474
Data: 2025-03-19
Cena wydawcy: 74.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.

W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny – omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki.

We wszystkich dwudziestu rozdziałach można wyróżnić część, którą można by nazwać wykładem, czyli omówieniem istotnych elementów omawianej tematyki wraz z odniesieniem do Podstawy Programowej Matematyki; w części tej znajdują się także uwagi historyczne, przykłady z podręczników, pomysły na niektóre lekcje. Rozdział kończy seria ćwiczeń oraz zagadnienia do dyskusji, w których zachęca się do odniesienia się do różnych problemów związanych z nauczaniem. W Zagadnieniach do dyskusji zamieściliśmy także propozycje projektów wraz z podpowiedziami, co mogłoby się znaleźć w takim projekcie. Każdy rozdział kończy spis literatury i krótka charakterystyka wybranych źródeł.

E-book „Dydaktyka matematyki cz. 3. Szkoła ponadpodstawowa” - Wydawca: Naukowe PWN.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I Początek edukacji matematycznej w szkole ponadpodstawowej 9
Rozdział II Liczby w szkole ponadpodstawowej 13
Rozdział III Technologie w nauczaniu liczb w szkole ponadpodstawowej 21
Rozdział IV Geometria w szkole ponadpodstawowej – planimetria i trygonometria 27
Rozdział V Geometria przestrzenna w szkole ponadpodstawowej 39
Rozdział VI Technologie w nauczaniu geometrii w szkole ponadpodstawowej 53
Rozdział VII Algebra w szkole ponadpodstawowej 61
Rozdział VIII Geometria analityczna w szkole ponadpodstawowej 73
Rozdział IX Technologie w nauczaniu algebry i geometrii analitycznej w szkole ponadpodstawowej 79
Rozdział X Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 1 89
Rozdział XI Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 2 101
Rozdział XII Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 3 107
Rozdział XIII Technologie w nauczaniu funkcji w szkole ponadpodstawowej 123
Rozdział XIV Matematyka dyskretna w szkole ponadpodstawowej 133
Rozdział XV Statystyka i prawdopodobieństwo w szkole ponadpodstawowej 145
Rozdział XVI Technologie w nauczaniu matematyki dyskretnej, statystyki i prawdopodobieństwa w szkole ponadpodstawowej 167
Rozdział XVII Rozwiązywanie zadań w szkole ponadpodstawowej 175
Rozdział XVIII Szkoła ponadpodstawowa – zajęcia dodatkowe 187
Rozdział XIX O powrocie logiki i indukcji matematycznej do szkoły 197
Rozdział XX Zastosowania matematyki 205
Skorowidz 213