pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Drama w nauczaniu języka polskiego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 143 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375878523
Data: 2025-04-07
28.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.

Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie..

W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat.

E-book „Drama w nauczaniu języka polskiego” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Rozdział 1
Ogólna charakterystyka dramy; 13

1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy; 16

1.2. Funkcje dramy; 23

1.3. Drama a teatr; 27

Rozdział 2
Klasyfikacje technik i strategii dramowych; 31

2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic; 31

2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje); 31

2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu; 33

2.1.3. Techniki plastyczno-manualne (rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum); 34

2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne; 35

2.2. Stop-klatka i inne strategie; 36

2.3. Rola i improwizacja w roli; 37

2.4. Inne ćwiczenia dramowe; 38

Rozdział 3
Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy; 41

3.1. Struktura dramy; 41

3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych; 42

3.2.1. Miejsce zajęć; 43

3.2.2. Czas zajęć; 43

3.2.3. Dobór uczestników; 43

3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy; 44

3.2.5. Typowe trudności; 44

3.2.6. Dobór celów; 45

3.2.7. Struktura zajęć; 45

3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich; 46

3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy”; 47

3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku; 49

3.3. Kompetencje nauczyciela dramy; 50