
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 143 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375878523 |
Data: | 2025-04-07 |
Opis e-booka:
W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie..
W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat.
E-book „Drama w nauczaniu języka polskiego” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Ogólna charakterystyka dramy; 13
1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy; 16
1.2. Funkcje dramy; 23
1.3. Drama a teatr; 27
Rozdział 2
Klasyfikacje technik i strategii dramowych; 31
2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic; 31
2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje); 31
2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu; 33
2.1.3. Techniki plastyczno-manualne (rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum); 34
2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne; 35
2.2. Stop-klatka i inne strategie; 36
2.3. Rola i improwizacja w roli; 37
2.4. Inne ćwiczenia dramowe; 38
Rozdział 3
Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy; 41
3.1. Struktura dramy; 41
3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych; 42
3.2.1. Miejsce zajęć; 43
3.2.2. Czas zajęć; 43
3.2.3. Dobór uczestników; 43
3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy; 44
3.2.5. Typowe trudności; 44
3.2.6. Dobór celów; 45
3.2.7. Struktura zajęć; 45
3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich; 46
3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy”; 47
3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku; 49
3.3. Kompetencje nauczyciela dramy; 50