pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Determinanty i modele procesów gospodarczych. Wybrane zagadnienia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 310 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380302211
Data: 2025-02-06
40.60 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Prace zawarte w niniejszej monografii łączy próba odnalezienia czynników wywołujących konkretne zjawiska lub dążenie do ich modelowego ujęcia. Zjawiska te dotyczą zachowań zarówno konsumentów oraz producentów, jak i pomiotów prowadzących politykę gospodarczą. Podjęte zagadnienia zostały przeanalizowane przez przedstawicieli różnych dziedzin - ekonomii, finansów i nauk o zarządzaniu. Wśród sposobów wykorzystanych do pozyskania informacji w ramach prowadzonych badań znalazły się m.in. telefoniczne wywiady kwestionariuszowe, ankiety online, indywidualne wywiady pogłębione i metody eksploracyjne danych. Do odnalezienia związków między danymi posłużyły nie tylko analizy jakościowe, lecz także metody statystyczne i ekonometryczne, w tym rankingi wielokryterialne i złożone algorytmy numeryczne.

E-book „Determinanty i modele procesów gospodarczych. Wybrane zagadnienia” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 40.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie




METODOLOGICZNE ASPEKTY ANALIZY ZJAWISK GOSPODARCZYCH






Mateusz Guzikowski

Rozdział 1. Alternatywna miara elastyczności rynku pracy






Karolina Konopczak

Rozdział 2. Model ARDL jako narzędzie analizy kointegracji






PERSPEKTYWA HISTORYCZNA PROCESU ROZWOJU GOSPODARCZEGO






Agata Sielska

Rozdział 3. Konflikty zbrojne a ocena rozwoju społeczno-gospodarczego wybranych krajów






Bartosz Sternal

Rozdział 4. Urbanizacja i szoki populacyjne a badanie innowacyjności w epoce przednowożytnej







MODELE BIZNESOWE I STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC WYZWAŃ XXI WIEKU






Monika Dargas-Miszczak

Rozdział 5. Determinanty współpracy przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych z organizacjami pozarządowymi






Patryk Dziurski

Rozdział 6. Wybory strategiczne przedsiębiorstw w sektorach starzejących się na przykładzie sektora tradycyjnych usług pocztowych






Mateusz Juchniewicz

Rozdział 7. Doskonalenie organizacji w zarządzaniu projektami - przegląd koncepcji, stosowane praktyki






Maria Roszkowska-Menkes

Rozdział 8. Diffusion of Sustainable Business Model Innovation: The Perspective of Neo-Institutional Theory






Justyna Szumniak-Samolej

Rozdział 9. Schemat zrównoważonego modelu biznesowego




Paweł Wyrozębski

Rozdział 10. Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach






Łukasz Grużewski

Rozdział 11. Organizacja 4.0 i ekonomia behawioralna - czyli wyzwania, jakie stoją przed MŚP






ANALIZA WYBRANYCH ZJAWISK ZACHODZĄCYCH W POLSKIEJ I ŚWIATOWEJ GOSPODARCE






Katarzyna Kozłowska

Rozdział 12. Komunikacja marketingowa inwestycji społecznie wrażliwych w kanałach internetowych






Maryna Lassota

Rozdział 13. Innowacyjność przedsiębiorstw z polskiej branży meblarskiej

Zakres, rodzaje i wybrane zależności






Krzysztof Rek

Rozdział 14. Poziom internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw z branży producentów sprzętu medycznego






Edyta Adamowicz

Rozdział 15. The Attitudes of Polish Luxury Goods Consumers towards LuxuryBrands within the Personal Luxury Goods Category






Anna Jeżak

Rozdział 16. Znaczenie wybranych zasobów niematerialnych w procesie ekspansji zagranicznej małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zarejestrowanych w Polsce i należących do sektora napojów bezalkoholowych






Adam Hoszman

Rozdział 17. Airport Charges as a Management Tool






Izabela Lewandowska

Rozdział 18. Zachowania konsumentów-seniorów po przejściu na emeryturę






Marcin Menkes

Rozdział 19. Legal Security as a Determinant of International Investment Flows






Ewa Pączek, Paweł Wyrozębski

Rozdział 20. Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce






Karol Rogowicz

Rozdział 21. How Low Are the Interest Rates in the Euro Area? An Assessment of

the Unconventional Monetary Policy Stance