Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku źródeł danych?
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 252 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301201746 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują?(…)
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie.
(…)
Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRi O i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś?
Mateusz Galica, Wstęp
E-book „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku źródeł danych?” - Wydawca: Naukowe PWN.
Spis treści:
I. Strategia marketingowa (Michał Protasiuk, Anna Karczmarczuk) 15
1.1. Dane a decyzje 17
1.2. Dane w procesie strategicznym 25
1.3. Strategia „patrzy” w przyszłość 38
Rozmowa z Piotrem Jurjewiczem 47
Rozmowa z Michałem Jaskulskim 53
II. New product development (Michał Jan Lutostański, Leszek Szycman) 57
2.1. Odkrywanie 62
2.2. Rozwijanie 66
2.3. Dostarczanie 90
Rozmowa z Janem Zającem 92
Rozmowa z Michałem Groniewskim 102
III. Sprzedaż i dystrybucja (Anna Gorączka) 115
3.1. Klient jest królem 116
Rozmowa z Bartoszem Brusiło 124
Rozmowa z Julią Izmałkową 129
3.2. Dźwignie wzrostu sprzedaży 133
Rozmowa z Piotrem Mądrym 136
Rozmowa z Michałem Purczyńskim 142
IV. Komunikacja (Kuba Piwowar, Paweł Ciacek) 149
4.1. Dzień z naszego życia 150
4.2. Komunikacja 152
4.3. Konsekwencje zmian 153
4.4. Co te zmiany oznaczają dla świata badań i analiz 159
4.5. Big data 167
4.6. Co zmiany w komunikacji marketingowej oznaczają dla marketerów? Porady 169
Rozmowa z Hubertem Stadnickim 178
Rozmowa z Agatą Pilacińską-Jakubowską 180
V. Zarządzanie relacjami (Arkadiusz Wódkowski) 193
5.1. Wprowadzenie do świata relacji z klientem 194
5.2. Podróż klienta od intencji do relacji 198
5.3. Kluczowe wskaźniki 222
Rozmowa z Magdaleną Szelągowską 227
Rozmowa z Adamem Ringerem 236
VI. Najważniejsze w korzystaniu z danych (Michał Jan Lutostański, Mateusz Galica, Michał Protasiuk) 247
O Autorach 249