Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 183 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380301399 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Na obecnym etapie badań nad CSR, prowadzonych od kilku lat w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące znacząco poza tradycyjne rozważania o znaczeniu i roli społecznej odpowiedzialności i jej miejsca w strategiach firm. Chcieliśmy zastanowić się czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, bycie odpowiedzialnym - w znaczeniu zdefiniowanym w poprzednich etapach, a także w aktualnej literaturze - pomaga firmom w byciu innowacyjnymi. Było to dla nas o tyle ciekawe, że zwykle postrzega się CSR, jako niezbędny wprawdzie ale jednak koszt, a w najlepszym razie - jako powinność biznesu wobec swojego środowiska. Hipoteza, że działalność ta, po spełnieniu określonych warunków, mogłaby mieć również pozytywny wpływ na najważniejszą w dzisiejszej gospodarce sferę innowacyjności, była bardzo atrakcyjna i z pewnością warta zbadania. W książce staraliśmy się przenalizować ten problem z możliwie wielu punktów widzenia - od teoretycznego, do przyjrzenia się konkretnym przedsięwzięciom biznesowym mogącym stanowić przykłady takiego związku.
E-book „Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 25.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Urszula Ornarowicz
Społeczna odpowiedzialność biznesu - między innowacją, kreacją i przedsiębiorczością
Maria Aluchna
Społeczna odpowiedzialność biznesu a innowacyjność
Maria Roszkowska-Menkes
Otwarte innowacje w służbie społeczeństwu
Mikołaj Pindelski
Społeczna odpowiedzialność nowych technologii i big data
Justyna Szumniak-Samolej
Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR
Grażyna Aniszewska
Znaczenie innowacyjnej kultury organizacyjnej dla CSR
Rafał Mrówka
HRM a CSR - innowacyjne praktyki zarządzania