![Controlling procesów narzędziem - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/controlling-procesow-narzedziem-poprawy-wynikow-organizacji,623800-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 215 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378751663 |
Data: | 2025-02-07 |
Opis e-booka:
Praca ma charakter zarówno teoretyczno-poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowi nową propozycję rozwiązań w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem z wykorzystaniem systemu controllingu procesów. Realizacja zadań controllingu procesów ma umożliwić uzyskanie informacji niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji przez menedżerów i wpłynąć pozytywnie na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji. Celem teoriopoznawczym pracy jest zaprezentowanie controllingu procesów jako narzędzia badawczego w koncepcji łańcucha tworzenia wartości w organizacji oraz ocena wpływu controllingu procesów na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji naukowa (ze Wstępu).
E-book „Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Spis treści:
ROZDZIAŁ 1. CONTROLLING PROCESÓW I JEGO ZNACZENIE DLA ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 13
1.1.Orientacja procesowa oraz zarządzanie procesami w dorobku literatury 13
1.1.1. Rewolucja przemysłowa 13
1.1.2. Koncentracja na procesach w Total Quality Management 17
1.1.3. Procesy w Business Process Reengineering 17
1.1.4.Utrwalanie doskonałości operacyjnej poprzez technologie informatyczne 20
1.1.5. Konkurencja oparta na procesach 21
1.2. Źródła rozwoju controllingu 27
1.2.1. Korzenie controllingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki 33
1.2.2. Rozwój controllingu w Europie Zachodniej 37
1.2.3. Początki rozwoju controllingu w Polsce 40
1.3. Geneza controllingu procesów 42
1.3.1. Etymologia pojęcia controllingu 42
1.3.2. Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności controllera 47
1.3.3. Wyłonienie się controllingu procesów 52
1.3.4. Relacja pomiędzy orientacją procesową, zarządzaniem procesami biznesowymi i controllingiem procesów 56
ROZDZIAŁ 2. CONTROLLING PROCESÓW A ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI 62
2.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości oraz zarządzania łańcuchem wartości 62
2.1.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości 62
2.1.2. Cechy łańcucha wartości oraz powiązania w łańcuchu 67
2.1.3. Klasyfikacja rodzajów łańcucha wartości 72
2.2. Funkcjonowanie systemu controllingu procesów 75
2.2.1. Controlling procesów w organizacji 75
2.2.2. Faza identyfikacji procesów biznesowych i właścicieli procesów 84
2.2.3. Faza analizy 92
2.2.4. Faza koncepcji/konsolidacji 94
2.2.5. Faza implementacji i ciągłe doskonalenie 95
2.3. Pomiar finansowych i pozafinansowych wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 101
2.3.1. Sposoby pomiaru wyników organizacyjnych 101
2.3.2. Model pomiaru wyników organizacyjnych według Balanced Scorecard 106
2.3.3. Wymiary wyników organizacyjnych i ich zmienne w łańcuchu tworzenia wartości 111
ROZDZIAŁ 3. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA JAKOŚCIOWE 113
3.1. Podstawy metodologiczne badań empirycznych 113
3.2. Metodyka badań jakościowych 114
3.2.1. Zdefiniowanie i zaprojektowanie badania 115
3.2.2. Wybór przypadków – celowy dobór obiektów do badań 116
3.2.3. Gromadzenie danych i ich analiza 118
3.3. Wyniki badań empirycznych – opis przypadków 120
3.3.1. Studium przypadku A 120
3.3.2. Studium przypadku B 130
3.4. Wyniki przeprowadzonych badań jakościowych 138
3.4.1. Wyniki analizy poszczególnych studiów przypadków 139
3.4.2. Podsumowanie „poprzecznej” analizy studiów przypadków 143
3.5. Wnioski z badań jakościowych i implikacje do dalszych badań 147
ROZDZIAŁ 4. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA ILOŚCIOWE 150
4.1. Metodyka badań ilościowych 150
4.1.1. Model badawczy i hipotezy badawcze 151
4.1.2. Narzędzie badawcze i próba badawcza 152
4.1.3. Gromadzenie i weryfikacja materiału empirycznego 154
4.2. Analiza zgromadzonych danych 154
4.2.1. Charakterystyka próby badawczej 154
4.2.2. Weryfikacja teoretycznego modelu controllingu procesów oraz pomiar jego empirycznych składników w badanych organizacjach 159
4.2.3. Weryfikacja teoretycznego modelu wyników organizacyjnych w badanych organizacjach 175
4.2.4. Zależność pomiędzy controllingiem procesów a wynikami organizacyjnymi 182
4.3. Ograniczenia przeprowadzonych badań ilościowych oraz przesłanki dla dalszych badań 186
ZAKOŃCZENIE 189
ZAŁĄCZNIK 193
BIBLIOGRAFIA 197
SPIS RYSUNKÓW 211
SPIS TABEL 214