Community college w XXI wieku. Kreatywność w edukacji zawodowej i innowacyjność w zarządzaniu - odpowiedzi na nowe wyzwania
Andrzej Murzyn
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 116 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375878707 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do nauki większej liczbie zainteresowanych, stanowiące jednocześnie największy sektor edukacji wyższej.
Bardzo istotny z punktu widzenia autora jest wkład jakie wnoszą CC do przygotowania osób wchodzących w skład oddziałów natychmiastowego reagowania tj. strażaków, ratowników medycznych czy funkcjonariuszy innych służb. Ta pozycja utwierdziła się zwłaszcza po wydarzeniach z 11 września 2001r. Autor pisze „ instytucja typu community college jest nadal elastyczna i otwarta na kulturalno-edukacyjne potrzeby społeczności lokalnych, których zaspokojenie wydaje się coraz trudniejsze w związku z gwałtownymi zmianami ekonomicznymi i politycznymi”.
Ważnym elementem wyróżniającym instytucje o których mowa w ich procesie przystosowawczym do aktualnych warunków i wymagań, jest wyjątkowa elastyczność i twórczość w działaniu, a ponadto zaangażowanie i inwencja ich przywódców.
Początek wieku XXI przyniósł wiele trudności, z którymi uporać się musiały szkoły i uczelnie. Książka „Community college” jest opisem tych przemian i towarzyszącej im zmianie myślenia.
E-book „Community college w XXI wieku. Kreatywność w edukacji zawodowej i innowacyjność w zarządzaniu - odpowiedzi na nowe wyzwania” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
I. Kursy niepunktowane ( non-credit courses ) podstawą edukacji zawodowej 9
1. Istota i cele edukacyjnych programów niepunktowanych 11
2. Struktura programów niepunktowanych 37
3. Efekty realizowania niepunktowanych programów edukacyjnych 51
II. Nowa filozofia zarządzania uczelniami 71
1. Od transformacji podstawowych umiejętności do twórczego uczenia się 74
2. Od kultury niedowierzania do kultury niewymuszonej wspólnoty 81
3. Marketing i przedsiębiorczość a otwarte zarządzanie uczelnią 92
4. El Paso Community College – historia sukcesu 96
5. Technologia drugiej generacji a wypełnianie misji przez community college 102
Literatura 111