Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 172 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788370727024 |
Data: | 2025-01-23 |
21.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Publikacja traktuje o podstawach filozoficznych wychowania, o prawdzie, miłości, moralności. Książka ważna dla wykładowców, którzy czują potrzebę pogłębienia studium myśli pedagogicznej i wizji praktyki wychowawczej o aspekty filozoficzne.
E-book „Bycie osobą. Podstawy moralności i wychowania.” - Wydawca: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
I. Osoba i jej godność 9
1. Kim jest osoba? 9
2. Ciało wyrazem osoby 18
3. Poznawanie prawdy 23
4. Stanowienie o sobie – wolność 30
5. Bycie darem – miłość 38
6. Osoba wśród osób 47
II. Moralność 55
1. Po co etyka? 55
2. Etyka a moralność 58
3. Etyka i „okolice” 61
4. Dobro moralne 65
5. Doświadczenie moralności 69
6. Czyn i jego moralna wartość 74
7. Kryterium moralności – godność osoby 79
8. Sumienie jako „świadek” 87
9. Doskonałość i cnoty 93
10. Szczęście 99
11. Granice moralności 103
III. Wychowanie 107
1. Źródła wychowania 107
2. Wzory wychowawcze 111
3. Metody pedagogii osoby 123
a. Życzliwość i wymagania 123
b. Wiedza rozumiejąca 125
c. Obecność i towarzyszenie 129
d. Dialog 131
e. Przystępność 134
f. Optymizm i nadzieja 135
4. Władza wychowawcza 138
5. Samowychowanie 143
6. Społeczny wymiar wychowania 148
7. Ryzyko w wychowaniu 156
8. Perspektywa religijna 159
Zakończenie 165
Bibliografia 167
I. Osoba i jej godność 9
1. Kim jest osoba? 9
2. Ciało wyrazem osoby 18
3. Poznawanie prawdy 23
4. Stanowienie o sobie – wolność 30
5. Bycie darem – miłość 38
6. Osoba wśród osób 47
II. Moralność 55
1. Po co etyka? 55
2. Etyka a moralność 58
3. Etyka i „okolice” 61
4. Dobro moralne 65
5. Doświadczenie moralności 69
6. Czyn i jego moralna wartość 74
7. Kryterium moralności – godność osoby 79
8. Sumienie jako „świadek” 87
9. Doskonałość i cnoty 93
10. Szczęście 99
11. Granice moralności 103
III. Wychowanie 107
1. Źródła wychowania 107
2. Wzory wychowawcze 111
3. Metody pedagogii osoby 123
a. Życzliwość i wymagania 123
b. Wiedza rozumiejąca 125
c. Obecność i towarzyszenie 129
d. Dialog 131
e. Przystępność 134
f. Optymizm i nadzieja 135
4. Władza wychowawcza 138
5. Samowychowanie 143
6. Społeczny wymiar wychowania 148
7. Ryzyko w wychowaniu 156
8. Perspektywa religijna 159
Zakończenie 165
Bibliografia 167