Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 211 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378753759 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury. Inspiracji do jej powstania dostarczyła III Ogólnopolska Konferencja Biznes w kulturze – kultura w biznesie pod tytułem Wykorzystanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w jednostkach kultury, zorganizowana na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w 2016 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika studenckiego Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”. Jest to już druga edycja monografii pod redakcją Beaty Reformat i Anny Kwiecień poświęconej funkcjonowaniu jednostek kultury w Polsce. Celem publikacji jest prezentacja zagadnień wiążących się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, szczególnie ich potencjału narzędziowego w działalności biznesowej instytucji kultury w Polsce.
E-book „Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział I
Dostęp do kultury via technologie informacyjno-komunikacyjne: Polska na tle Unii Europejskiej (Katarzyna Żak) 9
Rozdział II
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w jednostkach kultury szansą na zdobywanie klientów z pokolenia Y i Z (Paulina Reformat, Hanna Ziętara) 21
Rozdział III
Crowdsourcing jako metoda angażowania konsumentów w projekty kulturalne (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 33
Rozdział IV
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne na rynku kultury – aplikacja Beacon (Beata Reformat) 42
Rozdział V
Zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w upowszechnianiu kultury na przykładzie działań Stowarzyszenia „Droga” (Ewelina Papaj) 53
Rozdział VI
Niewykorzystane szanse – nowe media i technologie w polskich teatrach operowych (Dominika Szymocha) 64
Rozdział VII
Nowoczesne technologie w promocji muzeów na przykładzie działań realizowanych przez firmę MOISEUM (Paulina Radzik) 74
Rozdział VIII
Marketing społecznościowy jako narzędzie promocji kultury na przykładzie akcji Muzeum Śląskiego „Rozpocznij od kultury” (Anna Gniady, Anita Kopeć, Agnieszka Put) 82
Rozdział IX
Wpływ zastosowań nowoczesnych technologii na atrakcyjność i popular-ność muzeów w Polsce (Monika Krysiak, Szymon Głowania) 96
Rozdział X
Internet – nowe medium w turystyce religijnej na przykładzie pielgrzymek wirtualnych (Barbara Pabian) 108
Rozdział XI
Sprzedaż internetowa jako przejaw wykorzystania nowoczesnych technologii w instytucjach kultury (Małgorzata Kieżel, Anna Kwiecień) 116
Rozdział XII
Mechanizmy gier w działaniach instytucji kultury na przykładzie teatrów (Katarzyna Walotek-Ściańska) 124
Rozdział XIII
Wykorzystanie Internetu przy podejmowaniu decyzji finansowych. Przy-kład jednostek kultury (Bożena Frączek, Aleksandra Nocoń) 134
Rozdział XIV
Crowdfunding w finansowaniu jednostek kultury (Aleksandra Nocoń) 145
Rozdział XV
Specyfika systemu rachunkowości w instytucjach kultury w świetle regulacji prawnych (Ewa Ogłozińska) 155
Rozdział XVI
Rachunkowość w instytucjach kultury w kontekście amortyzacji środków trwałych (Wioletta Świeboda) 162
Rozdział XVII
Możliwości współpracy biznesu z jednostkami kultury w aspekcie zastosowań nowych technologii (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz, Monika Karczewska) 171
Rozdział XVIII
Kulturowe uwarunkowania planowania i organizowania projektu logistycznego przez jednostki kultury na rynkach zagranicznych (Aleksander Pabian) 181
Bibliografia 191
Spis fotografii 207
Spis rysunków 209
Spis tabel 211