Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury
![Biznes w kulturze – kultura w biznesie. - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/biznes-w-kulturze-kultura-w-biznesie-nowe-trendy-w,623509-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 116 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378755616 |
Data: | 2025-02-07 |
Opis e-booka:
Niniejsze opracowanie związane jest z organizacją piątej już serii (jubileuszowej) Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury”, zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w 2018 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”. Jej pokłosie stanowi zbiór artykułów prezentowanych w niniejszej monografii pod redakcją naukową Beaty Reformat, Anny Kwiecień i Aleksandry Nocoń, poświęconej funkcjonowaniu jednostek kultury w Polsce. Celem publikacji jest rozpoznanie i ocena wpływu nowych trendów zachodzących w otoczeniu jednostek kultury na ich efektywne funkcjonowanie w Polsce. Jego realizację oparto na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz przykładach praktyk biznesowych stosowanych przez instytucje kultury w związku z nowo obserwowanymi w ich otoczeniu trendami rynkowymi. Strukturę opracowania tworzy dziewięć artykułów, których autorami są w większości pracownicy naukowi oraz młodzi doktoranci i studenci rozpoczynający dopiero swą karierę naukowo-dydaktyczną.
E-book „Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Spis treści:
Rozdział I
Rozwój Gospodarki Opartej na Wiedzy a innowacyjne zmiany zachowań instytucji kultury w Polsce (Beata Reformat) 9
Rozdział II
Sektor kultury i kreatywny w Polsce: istota, mechanizmy i ograniczenia oraz główne tendencje rozwoju (Katarzyna Żak) 18
Rozdział III
Marketing w instytucjach kultury – potrzeby i obawy (Anna Kwiecień) 32
Rozdział IV
Wyzwania instytucji kultury w zakresie marketingu i sponsoringu przez biznes (Jakub Kubiczek) 41
Rozdział V
Real-time marketing jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku polskich muzeów (Joanna Macalik) 51
Rozdział VI
Event marketing jako narzędzie promocji wydarzeń kulturalnych i biznesowych na przykładzie Katowic (Justyna Szymczyk) 63
Rozdział VII
Crowdinvesting – inwestycyjny model finansowania społecznościowego. Alternatywa dla instytucji kultury (Aleksandra Nocoń) 75
Rozdział VIII
Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych (Paulina Radzik) 88
Rozdział IX
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w jednostkach i placówkach kultury w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej (Adrian Pietrzyk) 95
Bibliografia 103
Spis fotografii 113
Spis rysunków 113
Spis tabel 114