pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 166 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380125889
Data: 2025-04-07
21.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej.

Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.

E-book „Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Contents

Introduction (Agnieszka Stopińska-Pająk) / 7

Krzysztof Maliszewski
A pedagogical history of education: Ethical and aesthetic aspects of historiography in the context of education / 11

Łukasz Michalski
The economy of the history of education: In search of a good presence of history in pedagogical thought / 33

Agnieszka Stopińska-Pająk
The theoretical and methodological aspects of the formative stages of Polish andragogical thought / 45

Grażyna Kempa
The qualifications of teachers in Polish primary education in the Silesian Voivodeship (1922—1939) against the background of methodological research questions / 67

Monika Sulik
Around the table: In search of a historio-pedagogical dimension of tastes from childhood / 81

Agnieszka Majewska-Kafarowska
Auto/biographic narration in the process of identity construction: Pedagogical contexts / 99

Irena Przybylska
Between rationality and emancipation: (De)constructing competency-based education / 111

Sabina Koczoń-Zurek
The barriers in the search for teacher authority / 131

List of works cited / 153