E-book:
Bariery kulturowe wejścia na rynki zagraniczne na przykładzie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej
Autor:
Jacek Jakubczak
![Bariery kulturowe wejścia na rynki - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/bariery-kulturowe-wejscia-na-rynki-zagraniczne-na-przykladzie,623580-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322798584 |
Data: | 2025-02-07 |
Cena wydawcy: 40.00 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
„Podjęcie przez Autora problematyki barier kulturowych związanych z ekspansją przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, szczególnie w kontekście wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej (Ch RL), należy uznać za aktualne i wartościowe. Mimo odnotowanego w ostatnim okresie spowolnienia gospodarczego chińska gospodarka wciąż pozostaje drugą (w odniesieniu do skali), po Stanach Zjednoczonych, gospodarką świata. Chiny odgrywają kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw, będąc jednocześnie największym na świecie eksporterem i drugim co do wielkości importerem. W konsekwencji, chińska gospodarka, stanowiąc jeden z najszybciej rozwijających się rynków, jest potencjalnie atrakcyjnym miejscem lokowania tam bezpośrednich inwestycji zagranicznych, również dla Polaków. Niemniej ekspansja polskich przedsiębiorców na rynek Ch RL wiąże się z koniecznością zrozumienia i dostosowania się do specyficznej kultury biznesowej, unikalnych zasad i praktykowanych tam zwyczajów. Biorąc pod uwagę różnice w prowadzeniu działalności w polskim i chińskim środowisku gospodarczym, zwłaszcza odmienności w budowaniu bliskich relacji z partnerami biznesowymi, podjętą w monografii problematykę należy uznać za ważną i merytorycznie uzasadnioną. Doktor Jacek Jakubczak, koncentrując się w tym obszernym opracowaniu na kluczowych uwarunkowaniach kulturowych i ich wpływie na sukces podejmowania przez polskie przedsiębiorstwa działalności gospodarczej w Chinach, w sposób kompleksowy przybliża czytelnikowi złożoną naturę chińskiej kultury biznesowej jako bariery wejścia na rynek Ch RL. Wyniki zrealizowanych przez Autora badań mają również wymiar utylitarny, stanowią bowiem podstawę opracowania szerokich i wielowątkowych zaleceń praktycznych skierowanych do polskich przedsiębiorców, które mogą być cennym źródłem wiedzy niezbędnej do podejmowania przez menedżerów decyzji dotyczących lokowania inwestycji w Ch RL, szczególnie wobec niewielkiej wciąż obecności polskich firm na tym rynku”.Z recenzji dr hab. Magdaleny Pichlak, prof. Politechniki Śląskiej
E-book „Bariery kulturowe wejścia na rynki zagraniczne na przykładzie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.