pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Bariery kulturowe wejścia na rynki zagraniczne na przykładzie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322798584
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 40.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

„Podjęcie przez Autora problematyki barier kulturowych związanych z ekspansją przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, szczególnie w kontekście wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej (Ch RL), należy uznać za aktualne i wartościowe. Mimo odnotowanego w ostatnim okresie spowolnienia gospodarczego chińska gospodarka wciąż pozostaje drugą (w odniesieniu do skali), po Stanach Zjednoczonych, gospodarką świata. Chiny odgrywają kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw, będąc jednocześnie największym na świecie eksporterem i drugim co do wielkości importerem. W konsekwencji, chińska gospodarka, stanowiąc jeden z najszybciej rozwijających się rynków, jest potencjalnie atrakcyjnym miejscem lokowania tam bezpośrednich inwestycji zagranicznych, również dla Polaków. Niemniej ekspansja polskich przedsiębiorców na rynek Ch RL wiąże się z koniecznością zrozumienia i dostosowania się do specyficznej kultury biznesowej, unikalnych zasad i praktykowanych tam zwyczajów. Biorąc pod uwagę różnice w prowadzeniu działalności w polskim i chińskim środowisku gospodarczym, zwłaszcza odmienności w budowaniu bliskich relacji z partnerami biznesowymi, podjętą w monografii problematykę należy uznać za ważną i merytorycznie uzasadnioną. Doktor Jacek Jakubczak, koncentrując się w tym obszernym opracowaniu na kluczowych uwarunkowaniach kulturowych i ich wpływie na sukces podejmowania przez polskie przedsiębiorstwa działalności gospodarczej w Chinach, w sposób kompleksowy przybliża czytelnikowi złożoną naturę chińskiej kultury biznesowej jako bariery wejścia na rynek Ch RL. Wyniki zrealizowanych przez Autora badań mają również wymiar utylitarny, stanowią bowiem podstawę opracowania szerokich i wielowątkowych zaleceń praktycznych skierowanych do polskich przedsiębiorców, które mogą być cennym źródłem wiedzy niezbędnej do podejmowania przez menedżerów decyzji dotyczących lokowania inwestycji w Ch RL, szczególnie wobec niewielkiej wciąż obecności polskich firm na tym rynku”.

Z recenzji dr hab. Magdaleny Pichlak, prof. Politechniki Śląskiej

E-book „Bariery kulturowe wejścia na rynki zagraniczne na przykładzie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.