pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Aspekty złożoności kultury organizacyjnej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 272 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322790700
Data: 2025-02-07
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Opis książki: Publikacja prezentuje problematykę złożoności kultury organizacyjnej wobec globalizującej się gospodarki i dynamicznych zmian w otoczeniu w sposób kompetentny, spójny, syntetyczny i jednocześnie komunikatywny. [Fragment recenzji Prof. dr hab. I. Hejduk}
Autorka zaproponowała w książce kryteria i sposób analizy złożoności kultury organizacyjnej. Rozpatruje ona złożoność kultury organizacyjnej kolejno: w aspekcie podejścia, rozumienia i elementów składowych kultury organizacyjnej, w aspekcie genezy kształtowania się jej rozmaitych perspektyw badawczych, w aspekcie rozumienia jej funkcji, w aspekcie jej związków z szerszym kontekstem kulturowym i wreszcie w aspekcie możliwości jej kształtowania. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat kultury organizacyjnej, czemu służy wybór cechy złożoności jako osi prowadzonych rozważań. Zaproponowane kryteria analizy i charakterystyki złożoności kultury organizacyjnej są niewątpliwie wkładem w rozwój wiedzy z zakresu zarządzania. [Fragment recenzji Prof. dr. hab. Cz. Sikorskiego]

E-book „Aspekty złożoności kultury organizacyjnej” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I. Istota złożoności 13
1. Pojęcie i rola złożoności w zarządzaniu organizacjami 13
2. Złożoność a zarządzanie organizacjami 22
3. Ewolucja podejścia do złożoności w zarządzaniu 30
4. Współczesność złożoności zarządzania 38
Rozdział II. Rozumienie kultury organizacyjnej w aspekcie złożoności 41
1. Kultura organizacyjna i jej wymiary złożoności 41
2. Definiowanie kultury organizacyjnej 47
3. Elementy kultury organizacyjnej 57
4. Metodyka badania kultury organizacyjnej 77
5. Subkultury i siła kultury organizacyjnej 92
Rozdział III. Perspektywa badawcza kultury organizacyjnej 103
1. Podejście human relations 104
2. Kolektywne „zaprogramowanie umysłu” 106
3. Guru kultury organizacyjnej i ich wspólne wartości 109
4. Pryzmat rozwoju organizacji 111
Oblicze procesu-konsultacji 117
Podejście doceniające 119
5. Podobieństwa i różnice perspektyw badawczych 122
Rozdział IV. Funkcje kultury organizacyjnej 133
1. Czynniki warunkujące funkcje kultury 133
2. Kultura jako źródło sukcesu 142
3. Podejście tradycyjne – od przeciwdziałania niepewności do radzenia sobie z nią 155
4. Od uproszczenia do rozumienia złożoności 163
Rozdział V. Makrokon tekst kultury organizacyjnej 173
1. Kultura organizacyjna a narodowa 173
2. Nurty badawcze makrokontekstu 178
Studia koncentrujące się na porównaniach międzynarodowych 189
Studia dotyczące interakcji międzykulturowych 190
Studia z perspektywy wielu kultur 190
3. Multikulturalizm – wielokulturowość 192
4. Podejście do typologii kultur w aspekcie makrokontekstu 199
Rozdział VI. Kulturowa zmienność organizacji 205
1. Pojęcie i możliwość zarządzania kulturą organizacyjną 205
2. Od ewolucyjnego do rewolucyjnego kształtowania kultury 209
3. Strategie kształtowania kultury 214
4. Proces zmiany kultury 216
5. Instrumentarium wdrażania zmian kulturowych 222
6. Modele zmiany kulturowej 229
Zakończenie 237
Spis tabel 247
Spis rysunków 249
Bibliografia 251