And the winner is...Model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach
Anna Bieganowska-Skóra

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 184 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322790489 |
Data: | 2025-04-02 |
Opis e-booka:
Niniejsza praca jest wyrazem poszukiwań aktualnych zmian społecznych w polskiej pedagogice specjalnej.Monografia może stanowić wartościową inspirację do przemyśleń i refleksji oraz podejmowania kolejnych inspiracji badawczych i wielu działań praktycznych. Jestem przekonana, że publikacja ta będzie stanowić istotny wkład w rozwój współczesnej pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych problemów codziennego psychospołecznego funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością.
Recenzowana monografia spełnia wszystkie wymagania, została bardzo solidnie przemyślana i przygotowana z wykorzystaniem bogatego materiału źródłowego i wielu aktualnych opracowań naukowych. Nie znalazłam w niej uchybień mogących obniżyć jej walory pod względem poznawczym. Rekomenduję ją jako wartościową i bardzo potrzebną na rynku pedagogicznym pozycję, wzbogacającą obszary współczesnego określania modelu niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof. ASP
E-book „And the winner is...Model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 35.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Jak jest? 11
Wizerunki niepełnosprawności w mediach – przegląd stanowisk w przekroju historycznym 11
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – aktualna sytuacja 13
Osoby z niepełnosprawnością w mediach – kontrowersje 15
Osoby niepełnosprawne w reklamie 17
Osoby z niepełnosprawnością w kinie – ewolucja sposobów ukazywania 24
Jak być powinno? 31
Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach – stan postulowany 31
Kreowanie wizerunku osób z niepełnosprawnością w mediach – etyka dziennikarska i deontologia 36
Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? 41
Historyczne, kulturowe i społeczne przyczyny 41
Zdrowie a niepełnosprawność – relacje między pojęciami 43
Wybrane kulturowe wizerunki – źródło współczesnych stereotypów niepełnosprawności 45
„My” i „oni” – konsekwencje przyjęcia dychotomicznego podziału 48
Postawa a stereotypy i uprzedzenia – synonimy czy wyrazy bliskoznaczne? 51
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – niedostateczna ilość badań 54
„Obezwładniające” wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach 55
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – różne gatunki dziennikarskie 81
Model niepełnosprawności w produkcjach nagrodzonych przez Amerykańską Akademię Filmową – analiza przekazu 87
Dzieci gorszego Boga (1986) 93
Rain Man (1989) 98
Moja lewa stopa (1990) 104
Urodzony 4 lipca (1990) 109
Zapach kobiety (1993) 114
Forrest Gump (1995) 118
Przerwana lekcja muzyki (2000) 125
Piękny umysł (2002) 129
Ray (2005) 136
W stronę morza (2005) 142
Sesje (2012) 147
Poradnik pozytywnego myślenia (2013) 152
Teoria wszystkiego (2015) 160
Zakończenie i wnioski 167
Bibliografia 173
Spis tabel 183