Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie
![Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/anatomia-kryzysu-w-przedsiebiorstwie,623257-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 152 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380301047 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
We współczesnej gospodarce kryzys nie jest stanem wyjątkowym, lecz nierozłącznym elementem rozwoju każdej organizacji. Część zarówno teoretyków, jak i praktyków biznesu uważa, że obecnie żyjemy w czasach permanentnego kryzysu, przez co umiejętność zarządzania organizacją w kryzysie stała się kluczową kompetencją menedżera. Bardzo często kryzys rozumiany jest jako sytuacja zagrażająca gospodarce, organizacjom oraz jednostkom. Można jednak spojrzeć na niego także jak na szansę rozwojową oraz początek kolejnych sukcesów organizacji. W historii gospodarczej świata oraz Polski z łatwością można znaleźć wiele opowieści o wielkich sukcesach, ale też spektakularnych porażkach w walce z kryzysem. Wystarczy spojrzeć na listę największych firm w przeszłości - część z nich dziś już nie istnieje lub nie odgrywa znaczącej roli w biznesie. Niegdysiejsi liderzy zostali pokonani przez organizacje, które w starciu z kryzysem dokonały radykalnych zmian, przezwyciężyły go i dziś znajdują się na etapie dynamicznego rozwoju. Książka jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków biznesu. Dla naukowców może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych. Adepci nauki zarządzania oraz praktycy biznesu znajdą w niej ciekawe przypadki, które pozwolą im lepiej zrozumieć zjawisko kryzysu, oraz wskazówki dotyczące tego, jak sobie z nim radzić oraz jakich błędów należy unikać.
E-book „Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Spis treści:
Rozdział 1. Kryzys przedsiębiorstwa w perspektywie ekonomicznej
Rozdział 2. Kryzys organizacji w wybranych koncepcjach ekonomii branży oraz zarządzania
Rozdział 3. Metody prognozowania upadłości przedsiębiorstw
Rozdział 4. Branża fotografii analogowej - jak zwyciężyć i jak przegrać w konfrontacji z przełomową innowacją?
Rozdział 5. Nokia - od pozycji lidera do spektakularnego upadku
Rozdział 6. Kryzys w FagorMastercook - efekt domina
Rozdział 7. Kryzys w Central European Distribution Corporation (CEDC)
Rozdział 8. Polimex-Mostostal - 3 lata na krawędzi upadłości
Rozdział 9. Monnari - kryzys i odrodzenie
Rozdział 10. PKM Duda - sukces, upadek i odrodzenie
Zakończenie