pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 152 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380301047
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 23.80 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

We współczesnej gospodarce kryzys nie jest stanem wyjątkowym, lecz nierozłącznym elementem rozwoju każdej organizacji. Część zarówno teoretyków, jak i praktyków biznesu uważa, że obecnie żyjemy w czasach permanentnego kryzysu, przez co umiejętność zarządzania organizacją w kryzysie stała się kluczową kompetencją menedżera. Bardzo często kryzys rozumiany jest jako sytuacja zagrażająca gospodarce, organizacjom oraz jednostkom. Można jednak spojrzeć na niego także jak na szansę rozwojową oraz początek kolejnych sukcesów organizacji. W historii gospodarczej świata oraz Polski z łatwością można znaleźć wiele opowieści o wielkich sukcesach, ale też spektakularnych porażkach w walce z kryzysem. Wystarczy spojrzeć na listę największych firm w przeszłości - część z nich dziś już nie istnieje lub nie odgrywa znaczącej roli w biznesie. Niegdysiejsi liderzy zostali pokonani przez organizacje, które w starciu z kryzysem dokonały radykalnych zmian, przezwyciężyły go i dziś znajdują się na etapie dynamicznego rozwoju. Książka jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków biznesu. Dla naukowców może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych. Adepci nauki zarządzania oraz praktycy biznesu znajdą w niej ciekawe przypadki, które pozwolą im lepiej zrozumieć zjawisko kryzysu, oraz wskazówki dotyczące tego, jak sobie z nim radzić oraz jakich błędów należy unikać.

E-book „Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Wstęp



Rozdział 1. Kryzys przedsiębiorstwa w perspektywie ekonomicznej




Rozdział 2. Kryzys organizacji w wybranych koncepcjach ekonomii branży oraz zarządzania



Rozdział 3. Metody prognozowania upadłości przedsiębiorstw



Rozdział 4. Branża fotografii analogowej - jak zwyciężyć i jak przegrać w konfrontacji z przełomową innowacją?



Rozdział 5. Nokia - od pozycji lidera do spektakularnego upadku



Rozdział 6. Kryzys w FagorMastercook - efekt domina



Rozdział 7. Kryzys w Central European Distribution Corporation (CEDC)



Rozdział 8. Polimex-Mostostal - 3 lata na krawędzi upadłości



Rozdział 9. Monnari - kryzys i odrodzenie



Rozdział 10. PKM Duda - sukces, upadek i odrodzenie



Zakończenie