Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu
![Aktywność podmiotów sektora TSL - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/624000/aktywnosc-podmiotow-sektora-tsl-w-tworzeniu-i-realizacji,624056-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 147 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378753421 |
Data: | 2025-02-07 |
Opis e-booka:
Niniejsza monografia zawiera autorskie opracowania, zgrupowane w częściach odpowiadających wybranym wątkom merytorycznym, dotyczącym problematyki zastosowania nowoczesnych systemów telematycznych w przedsięwzięciach innowacyjnych sektora TSL, rozważanych w aspekcie uwzględniania reguł społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszym rozdziale pracy,
scharakteryzowano kluczowe obszary przedmiotowe oraz dokonano identyfikacji podmiotów gospodarczych i ich interesariuszy w sektorze TSL, a także określono zasady formułowania celów zarządzania społecznie odpowiedzialnego, przedstawiono ich specyfikację oraz wskazano na określone, długofalowe korzyści. W drugim podjęto się analizy znaczenia czynników innowacyjności przedsiębiorstw transportowych, spedycyjnych oraz logistycznych, poprzedzonej teoretycznymi rozważaniami na temat rozumienia terminu innowacja oraz typologii i zakresu pojęciowego różnych
rodzajów innowacji. Treść trzeciego rozdziału odnosi się do praktycznych przykładów wybranych obszarów prospołecznych i prośrodowiskowych działań w zestawieniu z opisem poglądów kluczowych przedstawicieli koncepcji CSR. W rozdziale czwartym scharakteryzowano proponowane działania służące równoważeniu mobilności i kreowaniu inteligentnego transportu miejskiego i inteligentnych systemów logistycznych, uwzględniając e-logistykę. W rozdziale piątym zastosowanie nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL na tle zasad CSR.
E-book „Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 15.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. ISTOTA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW TSL 9
1.1. Przegląd formuł definicyjnych pojęcia społecznej odpowiedzialności 9
1.2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 20
1.3. Cele koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 26
2. ANALIZA CZYNNIKÓW MATERIALNYCH I NIEMATERIALNYCH KREUJĄCYCH INNOWACYJNOŚĆ PODMIOTÓW SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH W SEKTORZE TSL 35
2.1. Innowacje – geneza, typologia, pojęcia i rodzaje 35
2.2. Cechy innowacji wdrażanych współcześnie przez przedsiębiorstwa sektora TSL 41
2.3. Czynniki kreujące innowacyjność współczesnych podmiotów sektora TSL 43
2.4.Czynniki warunkujące innowacyjność społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw TSL w świetle badań empirycznych 49
2.4.1. Metodyka i cele badań 49
2.4.2. Wyniki badań 49
3. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W SEKTORZE TSL NA TLE WYBRANYCH TEORII CSR 63
3.1. Przegląd kluczowych teorii CSR 63
3.2. Obszary działań przedsiębiorstwa związane z realizacją koncepcji CSR 68
3.3. Działania na rzecz pracownika 72
3.4. Relacje z wybranymi interesariuszami 75
3.5. Działania na rzecz ochrony środowiska 78
4. INNOWACJE Z ZASTOSOWANIEM TELEMATYKI W SEKTORZE TSL 82
4.1. Rola telematyki w procesach transportowych 82
4.2. Innowacyjność podmiotów sektora TSL w świetle uwarunkowań współczesnej logistyki 89
4.3. Specyfikacja innowacyjnych rozwiązań w podmiotach TSL 91
4.4. Aktywność innowacyjna podmiotów sektora TSL w ujęciu statystycznym 96
5. ZASTOSOWANIE NOWOCZESNYCH SYSTEMÓW TELEMATYCZNYCH W SEKTORZE TSL NA TLE ZASAD CSR 101
5.1. Identyfikacja interesariuszy i celów zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL 101
5.2. Analiza porównawcza celów koncepcji innowacyjnego wykorzystania systemów telematycznych oraz idei społecznej odpowiedzialności w podmiotach sektora TSL 110
5.3. Hierarchia koncepcji związanych z funkcjonowaniem sektora TSL 113
5.4. Efekty współdziałania koncepcji zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych i idei społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 117
5.5. Koncepcje ITS w wybranych miastach województwa śląskiego jako przykład rozwiązań realizujących cele społecznej odpowiedzialności 122
ZAKOŃCZENIE 133
BIBLIOGRAFIA 135
SPIS TABEL 145
SPIS RYSUNKÓW 146