pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Aksjologia w kształceniu pedagogów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 334 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877434
Data: 2025-04-07
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym.

Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych.

Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych – potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.

E-book „Aksjologia w kształceniu pedagogów” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Część I

Aksjologia a studia pedagogiczne

Katarzyna Olbrycht
Aksjologiczne wymiary kształcenia pedagogów
Maria Czerepaniak-Walczak
Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki
i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów
Józef Półturzycki
Potrzeba rekonstrukcji aksjologii
w pedagogicznych studiach akademickich
Stanisław Palka
Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki
w uniwersyteckim procesie dydaktycznym
Janina Kostkiewicz
Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca
przebieg studiów pedagogicznych

Część II

Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym

Janina Kostkiewicz
Filozofia człowieka - filozofii a edukacji – rozwój moralny studenta
Danuta Skulicz
Aksjologiczny wymiar celów kształcenia pedagogów
Danuta Waloszek
Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli.
Ogólne założenie i wnioski
Katarzyna Wrońska
Edukacja aksjologiczna pedagogów
a problem przekazu wartości w wychowaniu
Dorota Pauluk
Stymulowanie rozwoju moralnego pedagogów
– kontekst pedagogiczno-psychologiczny
Ewa Ryś
Rozwoj emocjonalny jako zagubiona kategoria
edukacji aksjologicznej szkoły wyższej

Część III

Edukacja aksjologiczna – kultura w edukacji

Małgorzata Partyka
Afi rmacja osoby jako podstawa
edukacji aksjologicznej w szkole wyższej
Ewa Augustyniak
Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania
Justyna Truskolaska, Magdalena Łuka
Pedagogika zabawy – nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej
ks. Marek Studenski
Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście
czekających ich zadań dydaktyczno-wychowawczych w polskiej szkole
Jan Samek
Zajęcia terenowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach
jako specyficzna forma nauczania aksjologii
Joanna Torowska
Dziedzictwo kulturowe jako wartość.
Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej