pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Agresja elektroniczna i cyberbullying. jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 318 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375879490
Data: 2025-04-07
25.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).

Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.

Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.

Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).

Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.

E-book „Agresja elektroniczna i cyberbullying. jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 25.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp? 9

1. Charakterystyka świata nowych mediów? 13
1.1. Czym są nowe media?? 14
1.2. Cechy nowych mediów? 19

2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer? 25
2.1. Komunikacja tekstowa? 27
2.2. Komunikacja wizualna i dźwiękowa? 29
2.3. Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer? 30

3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji
zapośredniczonej? 39
3.1. Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji
zapośredniczonej? 40
3.2. Instrumenty mediów społecznych? 49

4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców? 65
4.1. Wykorzystanie nowych mediów? 70
4.2. Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych? 73

5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież? ??79
5.1. Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież? 83
5.2. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów? 87
5.3. Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych? 93