Active Learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla studenta i nauczyciela cz. 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera
Ewa Węgrzyn-Skrzypczak

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Politechnika Częstochowska |
Format: | |
Ilość stron: | 116 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788371939730 |
Data: | 2025-03-19 |
Opis e-booka:
Skrypt akademicki Active learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla nauczyciela i studenta. Część 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera w sposób nowatorski i innowacyjny ukazuje potencjał aktywnego uczenia się – active learning. Książka koncentruje się na praktycznych aspektach matematyki i na wykorzystaniu innowacyjnych metod uczenia się / nauczania, które umożliwiają skuteczne przyswajanie wiedzy matematycznej oraz pozwalają na lepsze dostosowanie się do potrzeb i oczekiwań uczących się. Pokazano w niej metody, które angażują w proces nauki i zachęcają do aktywnego myślenia, rozwiązywania problemów i eksperymentowania. Książka składa się z 5 rozdziałów – pierwszy z nich poświęcony jest istocie active learningu, a pozostałe cztery omawiają różne aspekty wybranych obszarów matematyki (funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej, funkcje liniowe i kwadratowe, funkcje wielomianowe, potęgowe i wymierne, funkcje wykładnicze i logarytmiczne) oraz przedstawiają, jak zastosować do nich adekwatne metody aktywnego uczenia się. Każdy z tych rozdziałów zawiera teorię, praktyczne przykłady, zadania i ćwiczenia oraz wskazówki dla studenta i nauczyciela. W skrypcie znajdują się pigułki wiedzy, ciekawostki, kody QR i karty pracy. Podstawowym celem napisania skryptu było dostarczenie odpowiednich narzędzi do rozwijania umiejętności i myślenia matematycznego.
E-book „Active Learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla studenta i nauczyciela cz. 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera” - Wydawca: Politechnika Częstochowska.
Spis treści:
Rozdział 1
Active learning w dydaktyce akademickiej – wprowadzenie do zagadnień metodycznych
1.1. Dlaczego active learning, a nie passive learning?
1.2. Czym jest active learning i dlaczego jest tak ważny?
1.3. Wybrane strategie active learning stosowane w dydaktyce matematyki
Bibliografia/netografia
Rozdział 2
Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej – podstawowe definicje i własności
Rozdział 3
Funkcje liniowa i kwadratowa – własności i zastosowania
Rozdział 4
Funkcje wielomianowe, potęgowe i wymierne – własności i zastosowania
Rozdział 5
Funkcje wykładnicze i logarytmiczne – własności i zastosowania