pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Active Learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla studenta i nauczyciela cz. 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera

Dane szczegółowe:
Wydawca: Politechnika Częstochowska
Format: pdf
Ilość stron: 116 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788371939730
Data: 2025-03-19
Cena wydawcy: 31.35 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Skrypt akademicki Active learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla nauczyciela i studenta. Część 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera w sposób nowatorski i innowacyjny ukazuje potencjał aktywnego uczenia się – active learning. Książka koncentruje się na praktycznych aspektach matematyki i na wykorzystaniu innowacyjnych metod uczenia się / nauczania, które umożliwiają skuteczne przyswajanie wiedzy matematycznej oraz pozwalają na lepsze dostosowanie się do potrzeb i oczekiwań uczących się. Pokazano w niej metody, które angażują w proces nauki i zachęcają do aktywnego myślenia, rozwiązywania problemów i eksperymentowania. Książka składa się z 5 rozdziałów – pierwszy z nich poświęcony jest istocie active learningu, a pozostałe cztery omawiają różne aspekty wybranych obszarów matematyki (funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej, funkcje liniowe i kwadratowe, funkcje wielomianowe, potęgowe i wymierne, funkcje wykładnicze i logarytmiczne) oraz przedstawiają, jak zastosować do nich adekwatne metody aktywnego uczenia się. Każdy z tych rozdziałów zawiera teorię, praktyczne przykłady, zadania i ćwiczenia oraz wskazówki dla studenta i nauczyciela. W skrypcie znajdują się pigułki wiedzy, ciekawostki, kody QR i karty pracy. Podstawowym celem napisania skryptu było dostarczenie odpowiednich narzędzi do rozwijania umiejętności i myślenia matematycznego.

E-book „Active Learning w akademickiej edukacji matematycznej. Przewodnik dla studenta i nauczyciela cz. 1. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej dla inżyniera” - Wydawca: Politechnika Częstochowska.

Spis treści:

Przedmowa

Rozdział 1
Active learning w dydaktyce akademickiej – wprowadzenie do zagadnień metodycznych
1.1. Dlaczego active learning, a nie passive learning?
1.2. Czym jest active learning i dlaczego jest tak ważny?
1.3. Wybrane strategie active learning stosowane w dydaktyce matematyki
Bibliografia/netografia

Rozdział 2
Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej – podstawowe definicje i własności

Rozdział 3
Funkcje liniowa i kwadratowa – własności i zastosowania

Rozdział 4
Funkcje wielomianowe, potęgowe i wymierne – własności i zastosowania

Rozdział 5
Funkcje wykładnicze i logarytmiczne – własności i zastosowania