Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji
Agnieszka Krugiełka

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Politechniki Poznańskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 142 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377754535 |
Data: | 2025-04-16 |
Opis e-booka:
W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracowników wiedzy ze wskazaniem czynników i mechanizmów, które je wyzwalają. Rozdział 3 jest poświęcony analizie teoretycznych i empirycznych determinant funkcjonowania absolwenta uczelni, przyszłego pracownika wiedzy, na rynku pracy. Autorki rozważają istniejące zagrożenia, wskazując możliwości ich przezwyciężenia, a następnie omawiają wyniki empirycznych badań opinii na temat sytuacji na rynku pracy. W rozdziałach 4 i 5 skoncentrowano się na pozytywnych aspektach takiego „projektowania” organizacji, aby mogła się ona stać przyjaznym miejscem, w którym pracownik osiąga własne cele oraz wykorzystuje możliwości i zainteresowania, a jednocześnie aby przyczyniała się do rozwoju organizacji i wzrostu jej konkurencyjności. W końcowej części pracy zaprezentowano autorską koncepcję zarządzania dyskretnego, sprzyjającego funkcjonowaniu pracowników wiedzy i pracowników szczególnie uzdolnionych jako kreatorów innowacyjności, także popartą wynikami badań empirycznych.
E-book „Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji” - Wydawca: Politechniki Poznańskiej. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. Wizja człowieka i jego zadań rozwojowych w świetle psychologicznych koncepcji człowieka 9
1.1. Psychologiczne koncepcje człowieka 9
1.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w stymulowaniu pracowników do twórczego rozwoju 25
2. Kształcenie się i rozwój pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 31
2.1. Specyfika funkcjonowania pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 31
2.2. Podstawowe założenia wybranych tradycyjnych i współczesnych teorii rozwoju i uczenia się 34
2.3. Orientacja na rozwój, uczenie się i kreatywność pracowników wiedzy z uwzględnieniem osób szczególnie uzdolnionych 39
2.4. O zachowaniach twórczych w organizacji 43
2.5. Rozwój kreatywności w środowisku akademickim jako szansa dla przyszłych pracowników wiedzy 55
3. Absolwent uczelni na rynku pracy (perspektywa teoretyczna i empiryczna) 61
3.1. Człowiek w ulegającym zmianie środowisku pracy – zagrożenia i nowe możliwości 61
3.2. Wizja przyszłej pracy u studentów i absolwentów szkół wyższych w obliczu trudności na rynku pracy 74
4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy. W kierunku nowych rozwiązań 83
4.1. Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionych pracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadry kierowniczej 83
4.2. Elastyczność organizacji w obszarze zatrudnienia a innowacyjne zachowanie pracowników 91
5. Przywództwo i zarządzanie jako kształtowanie rozwoju pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 97
5.1. Przywództwo – aktualne koncepcje i prognozy 97
5.2. Koncepcja zarządzania dyskretnego w odniesieniu do pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 104
Zamiast zakończenia 115
Bibliografia 119