Księgarnia »
Indeks autorów »
Jerzy Bralczyk
Jerzy Bralczyk - autor - strona 3
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kategoria: Książki / Humanistyka / Filologie; Rok wydania: 2009; Oprawa: twarda; Książka powstała na podstawie cyklicznej audycji radiowej SŁOWO O SŁOWIE, prowadzonej przez profesora Bralczyka w wielu rozgłośniach regionalnych. To wybór 240 pytań i odpowiedzi, które zostały spisane i zredagowane tak, aby zachować styl...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kategoria: Książki / Humanistyka / Filologie; Rok wydania: 2013; Oprawa: miękka; Dostajemy zatem świat przez słowa w podwójnym sensie. Po pierwsze - pokazany tak, jak go ujmuje polszczyzna, która np. płeć traktuje jako rzecz bardziej kobiecą niż męską. Po drugie - widziany oczami autora, który jest dobrze znany czytelnikom i...
36.58
Wyślemy w czasie: 1-3 dni
Włodzimierz Gruszczyński, Jerzy Bralczyk (red.)
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP ; Kategoria: Książki / Humanistyka / Językoznawstwo; Rok wydania: 2004; Oprawa: miękka; Słownik porządkuje w układzie alfabetycznym ok. 1250 haseł. Jest poświęcony przede wszystkim opisowi gramatycznemu współczesnej polszczyzny, stanowi jednak zbiór informacji nie tyle o samych wyrazach (wyrażeniach), ile o zjawiskach, pojęciach...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne ; Kategoria: Książki / Polityka / Media, dziennikarstwo; Rok wydania: 2008; Oprawa: twarda; To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą. To, co w komunikacie...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kategoria: Książki / Filozofia / Popularna; Rok wydania: 2008; Oprawa: miękka; Książka jest zbiorem 366 porzekadeł, wybranych i skomentowanych przez profesora Jerzego Bralczyka. To otwarty kalendarz, który każdemu dniu w roku przypisuje porzekadło. Czasem dotyczy ono dnia, pod którym zostało umieszczone, czasem sytuacji,...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk (red.)
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Słowniki; Rok wydania: 2008; Oprawa: twarda; Nowy typ słownika, jakiego jeszcze nie było. Dzięki krótkim a celnym definicjom objaśnia znaczenia aż 100 000 wyrazów. Łączy cechy słownika języka polskiego i słownika wyrazów obcych. Zawiera wiele...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Słowniki; Rok wydania: 2008; Oprawa: twarda; Książkowa wersja audycji pt. Mówi się prowadzonej przez prof. Bralczyka od kilku lat w Telewizji Polonia. Oparta na nagraniach udostępnionych przez telewizję. Zachowany zostanie podstawowy schemat kompozycyjny audycji: pytanie - odpowiedź....
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: TRIO ; Kategoria: Książki / Humanistyka / Językoznawstwo; Rok wydania: 2007; Oprawa: miękka; Zbiorowe wydanie dwóch tekstów Jerzego Bralczyka O języku polskiej propagandy politycznej lat siedemdziesiątych oraz O języku polskiej polityki lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Autor ukazuje w swojej książce właściwy sferze...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Hachette Livre ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Słowniki; Rok wydania: 2007; Oprawa: miękka; Najnowsza pozycja autorstwa profesora Bralczyka. Książka zawiera zaskakujący wybór neologizmów i nowych zapożyczeń w polszczyźnie. Kilkaset terminów z różnych dziedzin, minifelietony o słowach nawijka, oldskulowy i wielu innych, bogate i...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Świat Książki ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Leksykony; Rok wydania: 2006; Oprawa: twarda; W trzeciej części swego cyklu Leksykon zdań polskich profesor Bral-czyk wziął pod lupę nasze przysłowia, hasła, slogany, toasty i przekleństwa. Podobnie jak poprzednio, dziesiątki przykładów służą autorowi jako pretekst do błyskotliwych gawęd zarówno...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Świat Książki ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Leksykony; Rok wydania: 2004; Oprawa: twarda; Są tu zebrane zdania, które bardzo wyraźnie istnieją w powszechnej świadomości Polaków (...). Zdania, które są przez nas wielu łatwo rozpoznawalne jako cytaty i które przy tym najczęściej coś o nas, Polakach, mówią - wprost lub pośrednio. (...)...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Świat Książki ; Kategoria: Książki / Słowniki i encyklopedie / Leksykony; Rok wydania: 2005; Oprawa: twarda; Nota wydawcy n Jestem kobieta pracująca, żadnej pracy się nie boję - mówiła Irena Kwiatkowska w Czterdziestolatku. Kocham pana, panie Sułku - wyznaje od lat Marta Lipińska w radiowej Powtórce z rozrywki. Czwartego czerwca 1989 roku skończył się w...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne ; Kategoria: Książki / Socjologia; Rok wydania: 2004; Oprawa: twarda; To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy – mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą. To, co w komunikacie...
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: TRIO ; Kategoria: Książki / Humanistyka / Językoznawstwo; Oprawa: miękka; WSTĘP O tym, że język polityki istnieje, są przekonani wszyscy. Przypisują tej odmianie języka najczęściej same z e cechy: manipulacyjność, męt-niactwo, wulgarność, agresywność i jeszcze dużo innych. Samo słowo polityk nie ma najlepszych konotacji....
pozycja niedostępna
Jerzy Bralczyk
Książka. Wydawnictwo: TRIO ; Kategoria: Książki / Socjologia; Oprawa: miękka; Teksty polityczno-propagandowe lat siedemdziesiątych wymagały akceptacji dla siebie i dla układu, który reprezentowały. W istocie manifestowały tylko swoją niezależność od rzeczywistości - i przez to swoistą siłę, akceptację osiągały zaś tylko...
pozycja niedostępna